Trygg-Hansa och Akademikerförsäkring förlänger samarbetsavtal

Trygg-Hansa och Akademikerförsäkring har undertecknat ett treårigt avtal om att erbjuda sjukvårdsförsäkring till totalt 260 000 medlemmar.

Avtalet är en förlängning av ett befintligt samarbete, men med en ny gemensam affärsmodell som innebär ett aktivt arbete från båda parter för att långsiktigt utjämna risker och premier, vilket skapar ännu bättre försäkringsvillkor för kunderna.

– Det är bra för våra kunder och de fackförbundsmedlemmar som vi har uppdrag att skapa trygghet för, säger Anders Gillstedt vice VD på Akademikerförsäkring.

– Vi på Trygg-Hansa är glada över att samarbetet har fördjupats med Akademikerförsäkring. Genom vårt nya avtal säkerställer vi ett fortsatt mycket gott och långsiktigt samarbete. Vi kommer fortsätta utveckla det som berör människors hälsa tillsammans med Akademikerförsäkring, säger Kent Andersson, chef för sjukvårdsförsäkringar på Trygg-Hansa.

I dag har drygt 23 000 medlemmar sjukvårdsförsäkring via Akademikerförsäkring.