Flera nyrekryteringar till Trygg-Hansa/Codan

Trygg-Hansa/Codan börjar hösten med en rad nya namn på tunga poster inom koncernen. Martin Thompson blir i september ny skandinavisk direktör för Underwriting and Risk Management. Till samma avdelning har Charlotte Boij rekryterats, senast vd för Länsförsäkringar International, som chef för återförsäkringar.  Som ny HR-chef i Sverige har Erik Nilzén rekryteras, som senast kommer från PricewaterhouseCoopers.

Den första september börjar Martin Thompson som ny skandinavisk direktör för Underwriting and Risk Management. I och med sitt tillträde tar Martin även plats i Trygg-Hansa/Codans koncernledning. Martin har arbetat inom Trygg-Hansas moderbolag RSA sedan 1997 och framför allt haft en rad chefstjänster hos RSA UK, bland annat inom Underwriting och Portfolio management. De senaste två åren har han tillbringat i Kanada som direktör för företagsförsäkringar. Martin Thompson efterträder Susan Penwarden, som nu flyttar till England för en tjänst hos RSA.

Ny skandinavisk chef för återförsäkringar
Charlotte Boij har rekryterats som ny skandinavisk chef för återförsäkringar hos Trygg-Hansa/Codan. Charlotte kommer senast från rollen som vd för Länsförsäkringar International, som bedrev försäkringsverksamhet på tillväxtmarknader. Charlotte har dessförinnan arbetat med ”Reinsurance Run-Off Management” i 18 år, som förhandlare, jurist och sedan 2005 som vd. Charlotte efterträder Johan Areskoug, som nu går i pension.

- Jag är mycket glad över att få ansvaret för den nordiska återförsäkringsenheten, som har många duktiga medarbetare och ett fint rykte internationellt. Det känns attraktivt att bli en del av en global försäkringsgrupp och jag ser som en viktig uppgift att säkerställa att Trygg-Hansa/Codan använder sig av återförsäkringslösningar som stödjer företagets strategiska inriktning.

Ny HR-chef i Sverige
Erik Nilzén börjar den första september på en nyinrättad tjänst som HR-chef för Sverige. Erik Nilzén kommer senast från en tjänst som ansvarig för HR-området inom Revisionsdelen av PricewaterhouseCoopers i Sverige.

- Jag ser fram emot att ta mig an min nya roll, säger Erik Nilzén. Försäkringsbolagen utgör en förutsättning för ett fungerande näringsliv, men bidrar också till enskilda individers trygghet. Trygg-Hansa är ett av Sveriges mest kända varumärken och jag är mycket glad för möjligheten att bidra till vidareutvecklingen av denna verksamhet.

- Jag är mycket glad över att vi har lyckats attrahera så kompetenta personer till Trygg-Hansa/Codan och ser fram emot våra kommande samarbeten, avslutar Rickard Gustafson, vd för Trygg-Hansa/Codan.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna Snell, presskontakt på Trygg-Hansa. Telefon: 0752-43 11 52. E-post: anna.snell@trygghansa.se