Thomas Holm ny partneransvarig för motor- och märkesförsäkring på Trygg-Hansa

Thomas Holm ny partneransvarig för motor- och märkesförsäkring på Trygg-Hansa

Det blir Thomas Holm - i dag Sverigechef och Försäljningsdirektör för Renault och Dacia – som tillträder rollen som partneransvarig på Trygg-Hansa. I Thomas nya uppdrag ingår att fortsätta stärka och utveckla Trygg-Hansas motoraffär med fokus på samarbetsavtal och märkesförsäkringar.

Trygg-Hansa har tydliga tillväxtambitioner inom hela motoraffären med målsättningen att växa mer än marknaden. Bara under de senaste två åren har Trygg-Hansa ingått ett flertal strategiskt viktiga partnerskap, ett konkret bevis på att försäkringsbolaget är en etablerad aktör med en stadigt växande marknadsandel inom motormärkesförsäkring. Rekryteringen av Thomas Holm är en strategiskt viktig komponent för att Trygg-Hansa ska fortsätta lyckas med sina ambitiösa tillväxtmål med avstamp i utvecklingen av morgondagens motorförsäkring.

-Det är alldeles tydligt att Thomas Holm har rätt kompetens för att leda Trygg-Hansas utveckling av innovativa försäkringslösningar. Vi måste vara lyhörda och relevanta i hela kedjan som präglar ett framgångsrikt partnerskap – från utvecklingen av det skräddarsydda partneravtalet till den trygga körupplevelsen. Genom att knyta Thomas gedigna branschkännedom - som präglas av en djup förståelse för så väl fordonstillverkarens som slutkundens varierande och unika behov - till Trygg-Hansa, tar vi ett viktigt kliv framåt i vår ambition att växa mer än marknaden inom motormärkesförsäkring, säger Niklas Idén, chef för privatmarknad på Trygg-Hansa

Thomas är med sin imponerande långa erfarenhet inom både återförsäljning och generalagenturer en riktig veteran inom motorbranschen. Närmast kommer han från rollen som Sverigechef och Försäljningsdirektör för Renault och Dacia, en roll som han har haft i drygt åtta år.

-Jag brinner för att utveckla och förenkla bilaffären för slutkunden - som inte bara köper en bil utan ett helt koncept och där är försäkringen en central del för en trygg körupplevelse. Försäkringsbranschen står precis i början av en explosion av skräddarsydda lösningar, som inte bara bidrar till mer klimatsmart körning utan även försäkringspremier som baseras på hur föraren kör här och nu. Det ska verkligen bli spännande att utveckla framtidens motorförsäkringar tillsammans med mina nya kollegor på Trygg-Hansa och med våra partners, säger Thomas Holm, tillträdande chef för partnerskap inom motor- och märkesförsäkring på Trygg-Hansa.

Thomas Holm tillträder rollen som chef för partnerskap inom motor- och märkesförsäkring den 22 april.

Kategorier

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg Forsikring Skandinaviens största sakförsäkringsbolag. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador. Den 1 april 2022 blev Trygg-Hansa och Moderna Försäkringar ett bolag under det gemensamma varumärket Trygg-Hansa.