Trygg-Hansa lanserar djurförsäkring

Trygg-Hansa lanserar djurförsäkring

Djurförsäkringar är ett nytt produktområde under varumärket Trygg-Hansa och innebär att försäkringsbolaget nu kan erbjuda hela familjen i hushållet – även hunden och katten – ett komplett försäkringsskydd. Linnéa Kjellén, hundens och kattens försäkringsexpert på Trygg-Hansa, ser fram emot att med sin långa erfarenhet och gedigna kunskap, om så väl djurförsäkringar som hundar och katter, stötta husdjursägare till en lyckligare och tryggare tillvaro tillsammans med sina djur.

Det bor drygt en miljon hundar i Sverige och nästan 780 000 personer kan titulera sig hundägare, en grupp som har vuxit med ytterligare drygt 50 000 personer bara i år*. Det finns i dag inget krav på kattägare att registrera sin katt men obekräftade uppgifter vittnar om det idag finns betydligt fler katter än hundar i Sverige.

- Husdjursmarknaden har fullkomligt exploderat de senaste åren. Husdjursägarna blir inte bara fler utan är även väldigt engagerade, kunniga och måna om sina djurs välmående. Katten och hunden är inte bara ett djur utan en fullvärdig familjemedlem, säger Sandra Lindfeldt, chef för Utveckling och Erbjudande på Trygg-Hansa.

Att intresset för husdjur är rekordstort är också något som avspeglas hos Trygg-Hansas kunder som länge har efterfrågat en djurförsäkring.

- Att vi nu kan erbjuda hela familjen i hushållet, inklusive hunden och katten, trygghet för livet är en milstolpe i vår snart 200-åriga historia. Det är en viktig pusselbit i vår ambition att erbjuda våra kunder ett komplett försäkringsskydd och därmed ett självklart tillväxtområde för oss, säger Sandra Lindfeldt, ledare för Utveckling och Erbjudande på Trygg-Hansa.

”Hundens och kattens försäkringsexpert” är Trygg-Hansas senaste tillskott av experter som hjälper kunderna att med förebyggande rådgivning förhindra och/eller mildra skador i djurlivets alla skeden.

- Utöver att hjälpa hund- och kattägare att välja rätt försäkring ska jag vägleda dem till ett lyckligare och tryggare liv som djurägare med friska djur. Jag kommer att ge råd om till exempel skötsel, aktivering och lydnad samt annat som är viktigt för att djuren och deras ägare ska må bra. Med sexton år i försäkringsbranschen och personlig erfarenhet av egna djur hemma på min gård ser jag fram emot att bidra med både kunskap och inspiration, säger Linnéa Kjellén, Hundens och kattens försäkringsexpert på Trygg-Hansa.

Trygg-Hansas djurförsäkring med veterinärvårdsförsäkring och livförsäkring kan tecknas av hundägare, kattägare och uppfödare. Veterinärvårdsförsäkringen finns i tre nivåer: enkel, dubbel och trippel. Oavsett vilken försäkring djurägaren väljer att teckna har hunden och katten samma försäkring livet ut.

- Veterinärbesök kan lätt bli en kostsam historia, inte minst om djuret är långvarigt sjuk eller blir sjuk och skadar sig flera gånger under en period. Därför känns det extra bra att vi erbjuder våra kunder en extra lång självriskperiod. Det innebär att hund- eller kattägare med en försäkring i Trygg-Hansa endast betalar den fasta självrisken en gång under en period på 180 dagar, säger Linnéa Kjellén.

I alla nivåer av Trygg-Hansas djurförsäkring ingår veterinärvård, fri vårdrådgivning och kostnadsfria veterinärmöten hos FirstVet. Trygg-Hansas djurförsäkring går att teckna online på trygghansa.se/djurforsakring från och med torsdag den 8 september.

För mer information vänligen kontakta:
Linnéa Kjellén, hundens & kattens försäkringsexpert, Trygg-Hansa
Telefon: 0707605809

* https://jordbruksverket.se/e-tjanster-databaser-och-appar/e-tjanster-och-databaser-djur/hundregistret/statistik-ur-hundregistret

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg Forsikring Skandinaviens största skadeförsäkringskoncern. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador. Den 1 april 2022 blev Trygg-Hansa och Moderna Försäkringar ett bolag under det gemensamma varumärket Trygg-Hansa.