Trygg-Hansa startar ”Rätt försäkrad-linjen”

Vet du vad din försäkring täcker? Om inte, kan du ringa telefonnumret 0771-11 11 10. Där kan du ställa alla upptänkliga frågor kring hur försäkringar fungerar och se till att du blir rätt försäkrad. Just nu erbjuds dessutom privatpersoner och småföretagare 50 % lägre självrisk under ett år om man vidtar några enkla förebyggande åtgärder. Ungefär 1/3 av alla kunder behöver göra en förändring av sina försäkringar. Det visar sig när Trygg-Hansa kontaktat cirka 1,3 miljoner av sina kunder för att se till att de är rätt försäkrade. Dialogen med kunderna har också visat att många känner ett behov av att veta mer kring hur försäkringar fungerar och vad de täcker. Trygg-Hansa har därför beslutat att öppna ett telefonnummer, dit alla, inte bara kunder, kan ringa för att ta reda på hur försäkringar fungerar. Naturligtvis kan man passa på att gå igenom alla sina försäkringar hos Trygg-Hansa om man ännu inte blivit kontaktad. Dessutom kan man ställa frågor kring vad försäkringen täcker. – Vi vet att de flesta anser att det är viktigt att ha en försäkring men det är få som tar reda på vad den täcker, säger Petter Lindkvist, marknadschef för privatförsäkringar på Trygg-Hansa. Vi jobbar aktivt med att göra det enklare för kunden att förstå våra försäkringar och därför lanserar vi Rätt försäkrad-linjen. För de som hellre vill kolla själva på nätet har vi tagit fram hjälpmedel där man kan testa och få svar på hur försäkringen täcker eller gå igenom sitt försäkringsbehov i en Rätt försäkrad-guide. Om Rätt försäkrad-linjen Från och med den 12 november kommer man att kunna ringa 0771-11 11 10. Telefonnumret är öppet 7-21 alla dagar, med undantag för storhelger. Om erbjudandet med lägre självrisk Exempel på förebyggande åtgärder för en villaägare är att regelbundet rensa sin golvbrunn och att man ser till att familjens alla nycklar är neutrala (dvs att man inte kan koppla nyckeln till en specifik person eller adress om man tappar bort den). För småföretagare är det förutom ett bra lås bra att ha en brandsläckare och att alla medarbetare vet var den finns. Kontakta Trygg-Hansa för att veta mer om erbjudandet. För ytterligare information vänligen kontakta: Petter Lindkvist, marknadschef privatförsäkringar Trygg-Hansa. Mobil: 070-524 70 80 Malou Sjörin, presschef Trygg-Hansa. Telefon: 08-693 10 80, mobil: 0733-92 77 67