Trygg-Hansa utser marknads- och kommunikationsdirektör

Den 1 februari tillträder Josefin Lundmark rollen som marknads- och kommunikationsdirektör på Trygg-Hansa. I Josefins uppdrag ingår att leda den nya svenska MarCom-organisationen med ansvar för strategisk marknadsföring, kommunikation, CRM och marknads- och kundkommunikation.

I dag är Josefin marknadsdirektör på ICA Sverige där hon under de senaste tolv åren har haft flera ledande roller inom varumärke och marknadsföring.

- Jag är väldigt glad över att det är just Josefin som blir Trygg-Hansas nya marknads- och kommunikationsdirektör. Josefin är en mycket engagerad ledare med gedigen kompetens och erfarenhet inom strategisk kommunikation, marknadsföring och varumärkesarbete. Det är tydligt att hon har helt rätt förutsättningar för att leda arbetet med att stärka och växa vår position på den svenska försäkringsmarknaden, säger Joachim Fasting Rubow, SVP, Head of Group MarCom, ESG & Sustainability and Customer Insights, på Tryg Forsikring A/S.

Josefin har dokumenterad erfarenhet av att genomföra stora kommersiella förflyttningar för välkända varumärken med utgångspunkt i framåtblickande marknads- och kommunikationsstrategier.

- Jag är förväntansfull och glad över att bli en del av Tryg-koncernen. Med utgångspunkt i livbojen Trygg-Hansas ikoniska varumärke ser jag fram emot att tillsammans med mina nya kollegor skapa trygghet för ännu fler svenskar, säger Josefin Lundmark, tillträdande marknads- och kommunikationsdirektör på Trygg-Hansa.

Josefin Lundmark tillträder rollen som Trygg-Hansas marknads- och kommunikationsdirektör den 1 februari 2024. Hon kommer att ingå i Tryg-koncernens skandinaviska ledningsgrupp som ansvarar för marknadsföring, kommunikation, hållbarhet och kundnöjdhet under ledning av Joachim Fasting Rubow, till vilken hon även rapporterar.

Kategorier

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg Forsikring Skandinaviens största skadeförsäkringskoncern. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador. Den 1 april 2022 blev Trygg-Hansa och Moderna Försäkringar ett bolag under det gemensamma varumärket Trygg-Hansa.