Pressmeddelande -

40 appbyggare deltog i 24-timmars turismhackaton på Västsvenska Turistrådet i helgen

I helgen möttes 40 appbyggare på Västsvenska Turistrådet för ett 24-timmars hackaton på temat nästa generations mobila turistupplevelse. 11 lag deltog i tävlingen och kända profiler inom onlinekommunikation höll inspirerande föreläsningar.

Syftet med TuristHack var att få fram nya spännande idéer på mobila lösningar för turister. Det blev en kreativ helg, med hårt arbete, god mat och inspirerande föreläsningar.

Information om vinnarna, juryns motivering och priser finns här: http://turisthack.tumblr.com/post/34024219903/vinnarna-i-turisthack-det-var-svart-att-utse-en

Under helgen stod Hälsö Fisk för lokalproducerad, västsvensk och färdig förpackat mat. Ingen Joltcola eller mikropizza så långt ögat kunde nå.

TuristHack streamades live och spelades in. Här finns alla filmerna: http://turisthack.tumblr.com/post/33889562610/streaming-och-inspelningar-fran-turisthack

Föreläsarna och deras seminarier hittar du här: http://turisthack.tumblr.com/post/33150796150/seminarium-med-en-granslos-vastsvensk
Sponsorer: länk till Tumblr
Datakällor: http://turisthack.tumblr.com/post/22771239222/api-er-till-turisthack