​Svenskar bokar golfresor som aldrig förr

Efterfrågan på golfresor ökar och antalet bokningar skjuter i höjden hos Turkietresor.
- Fler och fler intresserar sig för de stora golfbanorna på Antalyakusten, säger golfansvarig Lova Löfquist Lundmark, Turkietresor.

Svenskarna packar med sig golfklubborna när de ska resa på semester till Turkiet och försäljningen av golfresor har ökat kraftigt under 2018 jämfört med tidigare år.
-Vi är glatt överraskade över utvecklingen och vi tycker det är jätteroligt att se att våra gäster fått upp ögonen för denna mycket prisvärda och lyxiga golfdestination, säger Lundmark.

Hög kvalitet till låga priser

De svenska golfarna reser till Belek, som är ett renodlat golfområde en halvtimma med bil från Antalyas internationella flygplats. Hela 17 golfbanor i första klass, lyxiga hotell samt fina stränder har gjort att den lilla orten hamnat på topplistan över Europas bästa golfdestinationer de senaste åren.

- Man får väldigt mycket för pengarna; utmärkande banor, ypperlig service samt lyxiga och ståtliga hotell till priser man bara kan drömma om på andra resmål, säger Anders Lindström, golfentusiast och VD på Turkietresor.

Alla Turkietresors golfhotell är klassificerade som femstjärniga och priserna ligger från ca. 9500:- per person per vecka, all inclusive och golf inkluderat. Jämför man priserna på samma typ av paketresa med all inclusive till exempelvis Spanien är generellt prisnivån en hel del högre.

- De låga priserna och den höga kvalitén gör Belek till en fantastisk semesterort för golfare och de som gillar att lyxa till sin semester, avslutar Lindström.

Läs mer om golfresor till Belek här

• Sport

Turkietresor finns representerade både i Sverige och Norge (Tyrkiareiser). Turkietresor i Sverige AB bildades sommaren 2007 och bolaget började flyga från Norrköping och Stockholm våren 2008.

Turkietresors mål är att erbjuda högkvalitativa charterresor från hela Sverige till Turkiet till ett bra pris – ”valuta för pengarna” – samt att bli förstahandsvalet för svenska resenärer som vill resa till Turkiet. Vi erbjuder hotell- och lägenhetshotell i alla klassificeringar; från 2 stjärnor, mindre pensionat till stora lyxiga resorts och ett brett urval av All inclusive-hotell i alla prisklasser. Turkietresor har ett stort utbud av hotellkoncept anpassade för just dina önskemål så som Senior 60+, Hotell för Vuxna, Strandnära, Lyx och Aqua Splash samt en rad specialresor såsom vandringar, träningsläger, konferensresor, golfsemester, båtturer i skärgården med mera.

Våra resmål är Kemer, Side, Belek, Alanya, Cirali och Antalya. Vi flyger till Antalya flygplats med Corendon Airlines samt Pegasus Airlines.

Turkietresor i Sverige AB har godkända garantier i Kammarkollegiet.