Blogginlägg —
ÅRETS FÖRSTA SKOLVECKA
Då har den nya terminen startat inte bara för barnen utan även för mamma Camilla som vikarierar som lärare i idrott och hälsa denna vårtermin. Det är tur att vi har varma Tuxerkläder, både fleeceställ under och täckkläder utanpå för det blir mycket skidor och skridskor nu. Vädret har skiftat från snålblåst till snöfall och töväder till bitande kyla så det är bra att ha lager på lager som lätt kan varieras efter väder och vind.
Årets första start i kommunserien i längdskidor har också gått av stapeln och både Tea och Max startade. Tea var nervös innan start och hade en hård och koncentrerad min men var desto lyckligare i mål. Max körde helt slut på sig och fick lägga sig i en snödriva efter målgången med medaljen runt halsen.
På helgen var det kallt i området kring -20 grader och de alpina skidbackarna höll stängt men att åka på snöbrädor går ju ändå. Det gjorde vi runt husknuten i solnedgången kring tvåtiden på eftermiddagen därav de fina lila och rosa nyanserna på himlen.
Visst har vi en fin vy över Marsfjällen från vårt elljusspår? Vi tog en bild då Max och Camilla var ute och skidade runt och hämtade andan uppe på en backe.
Nu är det dags för en ny skolvecka fylld av snökul och förhoppningsvis lite mildare temperaturer.
Hälsningar från Marsfjäll
Relaterade länkar
Ämnen
- Friluftsliv