Peder Häggström

Peder Häggström ny affärschef på Tyréns

Den 1 november tillträdde Peder Häggström som affärschef för Konstruktion och installation i nord, där Tyréns har kompetenser inom konstruktion, VVS, el, tele och akustik.

Skellefteåbon Peder är utbildad ingenjör och har över 30 års erfarenhet av projektering inom installation. Sedan 2005 har han varit vd för VVS-konsulterna Skellefteå som 2019 förvärvades av Tyréns. På Tyréns har han både varit avdelningschef och biträdande affärschef.

– Stora industrisatsningar i norra Sverige ger många affärsmöjligheter och som affärschef vill jag se till att Tyréns (för)blir en stark aktör och kundernas förstahandsval. Vi har alla kompetenser som behövs och kan snabbt ta oss an uppdrag i alla storlekar, säger Peder Häggström.

Divisionschefen för Konstruktion och installation Andreas Behm Fredin är övertygad om att Peder är rätt man på rätt plats:

– Peder har under sin tid på Tyréns visat vad han går för. Han har varit framgångsrik tack vare sin tekniska expertis, förståelse för kundens behov och utmärkta ledaregenskaper. Som affärschef får han nu ännu mer utrymme att utveckla Tyréns erbjudande inom konstruktion och installation.

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien. 2023 rankades Tyréns som Sveriges 8:e bästa arbetsplats av Great Place to Work®.