Från vänster i bild: Ylva Berg, CIO Tyréns, Pernilla Thessén chef för BAX på Tyréns, CMB:s vd Carina Bohm och Kicki Björklund, Guldhusjuryns ordförande.

Tyréns Pernilla Thessén vinnare av Guldhuset 2021

Priset delas ut till Sveriges bästa unga ledare inom samhällsbyggnad. Juryn imponerades av Pernillas engagemang, framåtanda och prestigelösa ledarskap.

– Guldhuset är ett viktigt erkännande för mitt, BAX och hela Tyréns arbete för att utveckla branschen mot en mer digital och hållbar framtid. Det motiverar oss att fortsätta driva digitaliseringsfrågorna med oförminskad energi. Jag är stolt, glad och taggad!

Pernilla Thessén sitter i Tyréns koncernledning och är chef för Business Area X (BAX) där digitala kompetenser, nätverk och teknologier samt innovation och produktutveckling möts. Det är andra gången Tyréns medarbetare kammar hem Guldhuset; 2017 gick det till innovationschefen Dag Måhlstrand.

Juryns motivering
"
För sitt tillitsfulla, lösningsfokuserade och prestigelösa ledarskap, som lotsat både medarbetare och ledning rätt bland digitaliseringens grynnor och skär i en tid av ständig förändring.

Mottagaren av Guldhuset 2021 har visat att nyfikenhet, framåtanda och en tydlig strategi, i kombination med lyhördhet och fokus på individer, skapar värden som överskrider ambitiöst satta mål".

Om Guldhuset
Guldhuset är en utmärkelse för att belöna unga ledare inom samhällsbyggnadssektorn. Priset delas ut av CMB i samarbete med tidningen Byggindustrin och branschorganisationerna Byggherrarna, Fastighetsägarna, Innovationsföretagen samt Byggföretagen.

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen och Polen. 2020 rankades Tyréns som Sveriges 8:e bästa arbetsplats av Great Place to Work®.