Tyréns stärker sin närvaro i norra Sverige och fortsätter satsa på framtidens hållbara samhällsbyggnad

Tyréns fokuserar på att utveckla sin verksamhet i norra Sverige och som en del i företagets tillväxtplaner har Tyréns nyligen flyttat in i ett nyproducerat verksamhetsanpassat kontor i centrala Skellefteå.

Fastighetsägaren till det nya kontoret är Diös, och Tyréns har haft en betydande roll i projekteringen av byggprojektet med våra egna arkitekter och inredningsarkitekter. Genom att samarbeta med NCC, som fungerade som totalentreprenör, har man gemensamt skapat en byggnad i framkant av utvecklingen när det gäller moderna och hållbara kontorshus.

– Vi är stolta över att kunna bidra till skapandet av en framstående byggnad som möter marknadens behov samtidigt som den främjar klimatomställningen och goda affärer, säger Peder Häggström, biträdande affärschef på Tyréns region nord.

För ett minskat klimatavtryck har man planerat och utformat kontorsutrymmena med fokus på effektivt utnyttjande av ytorna. Dessutom har det lagts stor vikt vid installationerna i byggnaden för att minimera dess miljöpåverkan.

Vi ser fram emot att vårt nya kontorshus blir en mötesplats och en knutpunkt för samhällsbyggnadsutvecklingen i regionen. Vi är stolta över att bidra till att främja hållbara och innovativa lösningar för framtida samhällsbyggnadsprojekt.

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien. 2023 rankades Tyréns som Sveriges 8:e bästa arbetsplats av Great Place to Work®.