Allabolag.se satte historiskt besöksrekord

Allabolag.se satte historiskt besöksrekord

Antalet unika besökare på www.allabolag.se uppgick till drygt 458 104 och innebar ett historiskt besöksrekord för tjänsten. allabolag.se, webb och mobil, ökade antalet unika besökare med nästan 37% under vecka 35 2013 jämfört med samma vecka 2012.

Allabolag.se ökar mest av alla söktjänster för företagsinformation och det är företagssökningar via mobilen som ökar mest.
Varje vecka görs det fler än 5 miljoner förfrågningar på allabolag.se. Antalet unika besökare ökade med över 90 % procent i vår mobiltjänst. allabolag.se har för många företag blivit en naturlig del i den dagliga affärsprocessen.

"Vi ser att fler och fler utnyttjar den tid man är på resande fot med att söka bolagsinformation via vår mobila tjänst. Tidigare kunde sökningarna sjunka markant under luncher och när beslutsfattarna var på väg från och till kontoret. Nu kan vi tydligt se en jämnare fördelning av sökningarna under dygnets verksamma timmar, säger Henrik Tellving, marknadschef på UC allabolag."

"Vår tolkning är att fler beslut fattas av företagare och beslutsfattare nu när man börjar se att affärsklimatet förbättras. Samtidigt som man ska ingå nya ”äktenskap” med kunder, leverantörer och samarbetspartners vill man försäkra sig om att man arbetar med trygga och långsiktiga företag säger Henrik Tellving, marknadschef UC allabolag."

För mer information:
Henrik Tellving marknadschef UC allabolag AB                      +46 070 555 38 96
henrik@allabolag.se

allabolag.se är Sveriges mest populära tjänst för alla som är intresserade av att veta mer om svenska bolag.  På www.allabolag.se kan du hitta information om till exempel bolagets omsättning, årsresultat, bransch, styrelse och adress samt köpa en kreditupplysning från UC eller hämta de senaste årens årsredovisningar. UC allabolag AB är ett bolag i UC-koncernen.

UC är Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag. Med hjälp av marknadens mest kompletta kreditupplysningar, unika analyser och effektiva lösningar kan våra kunder fatta säkra affärsbeslut. Dessutom erbjuder vi sälj- och marknadsfunktioner att utveckla lönsamma kundrelationer inom såväl konsument- som företagsmarknaden. UC:s tjänster används som underlag till miljontals beslut av såväl små som stora företag inom många olika branscher, offentlig sektor och av privatpersoner. UC ägs av de svenska affärsbankerna och våra cirka 250 medarbetare finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Karin Arrenfeldt

Presskontakt PR och Kommunikationsansvarig Presskontakt 073 914 84 31

Om UC

UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och
konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data
och information till analyserade datamodeller och insikter som används i
interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster
hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så
som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser.
Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank och finans,
småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det
nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,46 miljarder och har 420
medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

UC AB
Årstaängsvägen 21B