Gå direkt till innehåll
Pressinbjudan UC-dagen 15 oktober: Justitieminister Beatrice Ask medverkar i paneldebatt om kreditbedrägerier och id-stölder.

Pressmeddelande -

Tisdag den 15 oktober, bjuder UC in till årets stora event i kreditbranschen, UC dagen. Programmet innehåller flera fantastiska talare och högintressanta programpunkter med bland annat en paneldebatt om kreditbedrägerier och id-stölder.

Deltar i paneldebatten gör justitieminister Beatrice Ask, Jan Bertoft generalsekreterare Sveriges Konsumenter, Leif Trogen Avdelningschef finansiell infrastruktur Svenska Bankföreningen, Jan Olsson Kriminalinspektör Polisens bedrägerisamordning Stockholm, Per Geijer Säkerhetschef Svensk Handel och Anna Bülow chef UC:s konsumenttjänster. UC dagens och paneldebattens moderator är Lars Adaktusson.

Kreditbedrägerier och id-stölder

Under förra året anmälde 4 487 personer att de utsatts för kreditbedrägeri till följd av identitetsstöld. Id-stölderna drabbar de enskilda hårt och kreditgivarna förlorar alltmer pengar till följd av bedrägerierna. Kan vi skydda oss och vända utvecklingen? Vi diskuterar dagsläget och vad som skulle kunna göras.

Efter paneldebatten kommer paneldeltagarna att vara tillgängliga för att svara på frågor från media. Media kan anmäla sig till Johan Hopstadius på telefon 076-540 90 90.

Tid och plats för paneldebatten

• Tisdag den 15 oktober, kl. 1350- 1500
  • Hotell Rival, Mariatorget

Ta med presslegitimation!

Välkomna!

Johan Hopstadius

johan.hopstadius@uc.s

Kategorier

UC är Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag. Med hjälp av marknadens mest kompletta kreditupplysningar, unika analyser och effektiva lösningar kan våra kunder fatta säkra affärsbeslut. Dessutom erbjuder vi sälj- och marknadsfunktioner att utveckla lönsamma kundrelationer inom såväl konsument- som företagsmarknaden. UC:s tjänster används som underlag till miljontals beslut av såväl små som stora företag inom många olika branscher, offentlig sektor och av privatpersoner. UC ägs av de svenska affärsbankerna och våra cirka 250 medarbetare finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Karin Arrenfeldt

Presskontakt PR och Kommunikationsansvarig Presskontakt 073 914 84 31

Om UC

UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och
konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data
och information till analyserade datamodeller och insikter som används i
interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster
hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så
som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser.
Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank och finans,
småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det
nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,46 miljarder och har 420
medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

UC AB
Årstaängsvägen 21B