UC bjuder in personalen till unikt business hackathon

UC bjuder in personalen till unikt business hackathon

För första gången bjuder kredit- och affärsinformationsföretaget UC in all personal, inklusive leverantörer och konsulter, till ett heldagshackathon. Syftet är att ta vara på de ovärderliga insikter och idéer medarbetarna besitter och göra detta till en återkommande del i den digitala transformationen UC just nu genomgår.

UC bjuder in hela personalstyrkan, inklusive leverantörer och konsulter, till en heldag i kreativitetens tecken. För första gången anordnas ett internt hackathon där medarbetarna under en arbetsdag får skapa fritt, inom affärsutveckling eller genom att bygga prototyper.

-Min erfarenhet av hackathons på arbetsplatser är mycket positiv. Det är något som bidrar till att höja kreativiteten på en arbetsplats och ett effektivt sätt att visa att man som företag tar till vara på den kompetens som finns inhouse. Det som är bra är att den vinnande idén eller prototypen faktiskt kommer att genomföras av UC, säger Johanna Westin, PR-ansvarig på UC.

-Vi har så otroligt kunnig och kompetent personal inom UC-koncernen och hos de leverantörer vi valt att samarbeta med. Vi vill ta tillvara på den samtidigt som vi gör det i ett roligt och utmanande format, som ett hackathon, vilket gör att det känns extra roligt. Vi är otroligt laddade för detta och det ska bli spännande att se vad utfallet blir, säger Anna David, CIO samt initiativtagare på UC.

Om BizHack 2016
UCs hackathon BizHack går av stapeln den 29 november på UCs kontor i Marievik.
Alla anställda inklusive konsulter och leverantörer är inbjudna, och en intern jury kommer efter dagen att utse 3-5 finalister. Dessa finalister får i sin tur förbereda en kreativ pitch som de kommer hålla inför alla anställda inom koncernen. Den bästa idén eller prototypen kommer bli realitet.Till eventet bjuds även ett expertråd med erfarenhet av liknande aktiviteter från MTGx,Viaplay och Paradox Interactive in till UC. Dessa är Monika Hanson (Head of innovation, Viaplay), John Hargelid (CIO, Paradox Interactive) och Yashar Moradbakhti (CEO Lingio, tidigare CTO MTGx).

Besök www.uc.se/bizhack2016 för mer information.

UC är Sveriges ledande affärsinformation- och kreditupplysningsföretag. Med hjälp av unika analyser, effektiva lösningar och marknadens mest kompletta kreditupplysningar kan våra kunder fatta säkra affärsbeslut. Dessutom erbjuder vi sälj- och marknadsfunktioner att utveckla lönsamma kundrelationer inom såväl konsument- som företagsmarknaden. UCs tjänster används som underlag till miljontals beslut av såväl små som stora företag inom många olika branscher, offentlig sektor och av privatpersoner. UC ägs av de svenska affärsbankerna och våra cirka 300 medarbetare finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Karin Arrenfeldt

Presskontakt PR och Kommunikationsansvarig Presskontakt 073 914 84 31

Om UC

UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och
konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data
och information till analyserade datamodeller och insikter som används i
interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster
hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så
som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser.
Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank och finans,
småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det
nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,46 miljarder och har 420
medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

UC AB
Årstaängsvägen 21B