NU STARTAR VI CO2-JAKTEN - Ett samarbete för hus med lättare avtryck

NU STARTAR VI CO2-JAKTEN - Ett samarbete för hus med lättare avtryck

Hökerum Bygg, Stiba och Ulricehamns Betong har gått ihop för att hitta så många goda lösningar som möjligt i jakten på CO2-utsläpp. De tre företagen har många gemensamma byggprojekt bakom sig. Nu vill de samarbeta för att sänka CO2- utsläppen vid nyproduktion av hus.

VD:ar i samspråk mot gemensamma mål; Fredrik Ståhl, Hökerum Bygg, Joakim Österlund, Stiba och Fredrik Gustafson, UBAB.

Fakta:

• CO2-Jakten: Ett gemensamt projekt för att sänka klimatavtrycket så mycket som möjligt med det långsiktiga målet att vara klimatneutrala senast år 2045. Fokus ligger på att utmana normer och genomföra förbättringar.
  • UBAB, Ulricehamns Betong har sin produktion i Timmele i Ulricehamns kommun. Närmare 200 anställda arbetar med konstruktion, produktion och montage av byggnader i prefabricerad betong.
  • Stiba, Ett konstruktionsföretag från Borås med drygt 30 anställda. Stiba har ett brett kunnande och är med i hela byggprocessen från startmötet till att slutbevis utfärdas.
  • Hökerum Bygg, Ett bygg- och bostadsutvecklingsföretag med cirka 80 anställda som utvecklar genomtänkta, prisvärda och hållbara fastigheter.
  • Brf Linden, Ett bostadsrättsprojekt i Ulricehamn med trolig byggstart hösten 2020. Projektet är först med att vara en del av CO2-Jakten. Läs mer på www.hokerumbygg.se/kvarteretlinden

Ämnen

UBAB är ett familjeföretag och grundades 1946. Idag är vi en av Sveriges ledande leverantörer av prefabricerade betongelement med mångårig erfarenhet från tusentals projekt. Vår framgång är uppbyggd kring en stark tro på betongens och vårt byggsystems fördelar, en ständig vilja att alltid söka nya förbättringar samtidigt som vi sätter våra kunder i fokus och strävar efter att effektivisera deras byggprocess. På det sättet når vi tillväxt genom nöjda kunder.

Fredrik Gustafsson

VD +46 (0)321 - 24 00 00
Peter Wigert

Presskontakt Marknadschef +46 (0)321 - 24 00 08

ETT HÅLLBART BYGGSYSTEM

Vi drivs av idén att effektivisera våra kunders byggprocesser. Av erfarenhet vet vi att vårt byggsystem med prefabricerade betongelement gör just detta. Välkommen till UBAB!

UBAB Ulricehamns Betong AB
Betongvägen Timmele