UBAB levererar stomme till Hökerum Bygg AB. Nejlikan2 i Borås.

Borås är i behov av nya bostäder. Hökerum Byggs bostadsrätter i kvarteret Nejlikan har fått ett varmt mottagande. Alldeles intill deras nybyggda tjugotvåvåningshus Nejlikan1 startar nu montaget av Nejlikan2. Det blir ett U-format hus med åtta våningar och plats för 66 lägenheter. Alla med en stor egen balkong. På våning åtta finns en gemensam terrass och ett gym. En del av terrassen är bokningsbar och resten är alltid tillgänglig för föreningens medlemmar. På terrassen får man en fantastisk utsikt och en härlig plats för samvaro. På entréplan kommer det att finnas en relaxavdelning med bastu och två övernattningsrum. Kvarteret Nejlikan ligger väl placerat för de boende. Viskan avgränsar tomten i väster och Borås centrum finns bara några hundra meters promenad bort. Försäljningen är igång och går bra, lägenheterna är nästan slutsålda. UBABs Projektledare Peter Kindblom berättar: -Vi räknar med att ha levererat och monterat klart stommen före semestern. Inflyttning i huset sker i slutet av februari nästa år.

Kontakt:

Projektledare:Peter Kindblom 0321- 24 00 09  peter.kindblom@ubab.com

Marknadschef:Peter Wigert 0321-24 00 08 peter.wigert@ubab.com

www.UBAB.com

Kategorier

Ulricehamns Betong tillverkar prefabricerade betongelement. Vi levererar allt från enstaka element till färdigresta stommar.

Precis som betong är ett hållbart och pålitligt material så är UBAB en hållbar och pålitlig
samarbetspartner, lita på det!

André Isaksson Öjerklint

Presskontakt Projektledare 0321-24 00 36
Peter Wigert

Presskontakt Marknadschef +46 (0)321 - 24 00 08

ETT HÅLLBART BYGGSYSTEM

Vi drivs av idén att effektivisera våra kunders byggprocesser. Av erfarenhet vet vi att vårt byggsystem med prefabricerade betongelement gör just detta. Välkommen till UBAB!

UBAB Ulricehamns Betong AB
Betongvägen Timmele