UBAB Ulricehamns Betong AB förvärvar Dala cement i Björbo AB

UBAB Ulricehamns Betong AB förvärvar Dala Cement i Björbo AB

Som ett led i UBAB Ulricehamns Betong AB:s utveckling har samtliga aktier i Dala Cement I Björbo AB förvärvats.

Dala Cement är beläget i Björbo, Gagnef kommun, i Dalarna. Företagets verksamhet består av tillverkning och försäljning av prefabricerade betongelement. Huvudinriktningen är väggar, bjälklag och balkonger. Produktionen är helt kundanpassad och skräddarsys för varje enskilt projekt. Dala Cement har i dag c:a 30 anställda och en netto omsättning på c:a 40 milj. kronor. Företaget kommer att drivas som ett separat dotterbolag till UBAB.

Familjeföretaget UBAB utvecklar, tillverkar och monterar byggsystem av prefabricerade betongelement för bl.a. bostäder, industribyggnader och p-hus . Företaget har c:a 160 anställda och omsätter c:a 300 milj. kronor. Fabrik och kontor är beläget i Timmele i Ulricehamns kommun.

Båda företagen har varit verksamma inom branschen sedan 1946.

Eventuella frågor besvaras av UBABs VD, Fredrik Gustafson. Tel: 0321-240000, Mob. 070-5719922.

Kategorier

Ulricehamns Betong tillverkar prefabricerade betongelement. Vi levererar allt från enstaka element till färdigresta stommar.

Precis som betong är ett hållbart och pålitligt material så är UBAB en hållbar och pålitlig
samarbetspartner, lita på det!

André Isaksson Öjerklint

Presskontakt Projektledare 0321-24 00 36
Peter Wigert

Presskontakt Marknadschef +46 (0)321 - 24 00 08

ETT HÅLLBART BYGGSYSTEM

Vi drivs av idén att effektivisera våra kunders byggprocesser. Av erfarenhet vet vi att vårt byggsystem med prefabricerade betongelement gör just detta. Välkommen till UBAB!

UBAB Ulricehamns Betong AB
Betongvägen Timmele