Samtal: Love - bakom masken

Samtal med tvåfaldigt Oscarsnominerade Love Larson om arbetet som maskör inom teater och film
Love Larson visar bilder och berättar om sin resa och sitt arbete som maskör inom teater och film på lilla scenen i "Fika!" på Väven. Evenemanget är konstnadsfritt så ta chansen att höra mer om honom och hans karriär och passa på att ställa frågor om honom och hans magiska kreationer.

Missa inte heller utställningen Masker av Love Larson som kommer att kunna ses efter samtalet fram till 16 december i Väven. Där visas hans masker från filmer som Jätten, En man som heter Ove och Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann.

Samtalet leds av Jakob Jonsson Ollander och arrangeras av Umeå Teaterförening, Kulturcentrum för Barn och Unga, Ögonblicksteatern, Grotteatern, Profilteatern och Midgårdsskolan och är en programpunkt på Umeå Europeiska Filmfestival.

1 december kl 15 / Fika!, Väven

Språk: Svenska