Klas Lagerlund och Siri Hamari i rollerna som Harpo och Buster Keaton. Foto: Sara P Borgström.

Påminnelse: Nypremiär av Buster Keaton på månen i regi av Suzanne Osten

Suzanne Osten är tillbaka på Unga Klara med publiksuccén Buster Keaton på månen! En fantasifull teatershow om barns utsatthet och deras längtan efter ett eget liv. Av Gunilla Linn Persson, i regi av Suzanne Osten. Nypremiär 17 februari 2023 på Unga Klara.

När Buster Keaton var liten var hon med i en show. Showen gick ut på att Busters mamma och pappa skulle börja bråka. Buster skulle ta slagen. Men showen förbjöds - man får inte slå barn för att få andra att skratta. Nu bor hela familjen i en hopfällbar husvagn och bråken är inte på låtsas längre. En dag ställs allt på sin spets när familjen Keaton får hem ett brev från myndigheterna... Hur beter man sig som en normal familj?

Suzanne Osten återvänder äntligen till Unga Klara med Buster Keaton på månen. Med levande musik, teaterlek och akrobatik skildras en berättelse om barns längtan efter ett eget liv. En rolig och brutal slapstick som inte lämnar någon oberörd.

- Allt det som jag visar i den här pjäsen har jag själv varit med om. Det finns arga pappor. Det finns fulla vuxna. Det finns äktenskap som består av både skrik och skratt och grannar som lägger sig i. Det är inte så himla ovanligt, säger regissören Suzanne Osten om föreställningen.

- Många vuxna tycker det är svårt att prata om våld och bråk som förekommer i alla familjer. Teatern är bäst på att visa att man överlever detta - och till och med kan skratta åt det, fortsätter hon.

Buster Keaton på månen spelas för alla från 8 år och upp, både dagtid och kvällstid t.o.m. 28 april 2023.

Skolor bokar via bokning@ungaklara.se.

****

Medverkande: Victor Criado, Gustav Deinoff, Siri Hamari, Maria Johansson Josephsson, Klas Lagerlund, Sandra Medina, Ulrika Nilsson, Dijle Yigitbas
Av: Gunilla Linn Persson
Foto: Sara P Borgström

****

Pressförfrågningar

Vill du boka pressbiljett, intervjua någon av de medverkande eller är nyfiken på att veta mer?
Vänligen kontakta Martha Tedla, marknadsförare på Unga Klara: martha@ungaklara.se, 076-007 69 45

Regioner