Ung eldsjäl som engagerat sig för de globala målen röstas fram

Den 5 oktober kommer #FirstGeneration Global Goals Forum att äga rum i Stockholm. Det är en dag fullspäckad med inspiration kopplat till de globala målen som arrangeras av Utrikesdepartementet, Sida och Ungdomar.se med projektet we_change. Under dagen kommer det att delas ut några utmärkelser till nominerade eldsjälar från 16 olika länder.

Just nu pågår en omröstning på Ungdomar.se där allmänheten har möjlighet att rösta fram en eldsjäl  i kategorin unga inspiratörer. Denna person belönas för sina insatser i att inspirera unga i hållbar utveckling och de globala målen. #FirstGeneration vill uppmärksamma eldsjälars viktiga roll som inspiratörer. Det är första gången som denna utmärkelse delas ut.

De nominerade är: Amalia Berglöf, Sebastian Krantz, Isak Utsi, Ahmed Al-Qassam och Shada-Helin Sulhav. Läs mer om priset och de nominerade här

• hållbarhet
  • ungdomar.se
  • globala målen
  • agenda2030
  • we_change
  • eldsjäl

Ungdomar.se har sedan år 2000 arbetat för att skapa ett schyst samhälle där unga tas på allvar, inkluderas och får pepp och stöd i vardagen. Utöver webbsajten med ca 80 000 unika besökare i veckan driver Ungdomar.se även hållbarhetsprojektet we_change – Sveriges största gymnasiesatsning för hållbar utveckling – vars syfte är att inspirera och hjälpa unga att skapa en mer hållbar värld.

Ungdomar.se är ett socialt företag där eventuella vinster ska återinvisteras i verksamheten. Verksamheten inriktar sig på idag på tre huvudområden: långsiktig hållbarhet, ungdomars hälsa och ungdomars sysselsättning. Ungdomar.se ingår i den privatägda företagsgruppen Stenhaga Invest.