Uniaden tar kampen mot cancer

Flesta av oss har någon gång upplevt en för tidig bortgång av personer i vår närhet av olika skäl. Därför anser vi det är extra viktigt att göra det vi kan! Vi hoppas att vårt initiativ kan få fler att ansluta sig till oss i kampen mot cancer.

Uniaden har startat en insamling under namnet, Uniaden ger MER, till Barncancerfonden. Målet är att samla in över 100 000 kronor till mässdagen 26 januari. Som ett av de största varumärken vid Umeå universitet medföljer ett stort ansvar, vi hoppas att studenter, verksamheter och andra intressenter till Uniaden vill tillsammans med oss jobba mot detta mål!

Klicka här för att ta dig till insamlingen!

Under föregående vecka lanserades årets tema "No Limits", där vi presenterade att Uniaden kommer arbeta med olika sidoprojekt. Ett av de projekten vi tillsammans inom projektet kommer arbeta med är att komma över målgränsen på 100 000 kronor till Barncancerfonden.