Spelarna säkra: Loreen vinner Melodifestivalen 2012

Enligt spelbolaget Unibet kommer Loreen att vinna Melodifestivalen 2012. Hon har dels en stark låt och dels spelarnas stöd. I andra chansen talar mycket för att det blir Sean Banan och Dynazty som drar det längsta strået.

- Nu har vi hört alla låtarna och det verkar inte bättre än att det blir Loreen, från den första deltävlingen i Växjö, som kommer ta hem det här. Det är en fantastisk låt och hon har ett gediget framträdande. Den som kan utmana henne är Danny Saucedo. Men det blir en utmaning som heter duga. Våra spelare har sagt sitt och det blir Loreen som kommer representera Sverige i Europa, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet.

Först ska de sista två bidragen till finalen utses i andra chansen i Nyköping. Oddsen talar för att det blir Dynazty och Sean Banan som får följa med till Stockholm. Duellen mellan Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern och Lotta Engberg/Christer Sjögren är också intressant enligt spelbolaget.

Dynazty och Sean Banan tar sig vidare men väl där kommer de inte ha mycket att hämta. Det ska även bli spännande att se hur Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern står sig mot de gamla rävarna Lotta Engberg och Christer Sjögren. Vi tror Flinck tar sig vidare från den fajten i alla fall, säger Jonas Nilsson.

Odds från Unibet

Melodifestivalen 2012 – Andra Chansen – Nyköping:

Andreas Johnson 1,50
Timoteij 2,40

Dynazty 1,20
Top Cats 4,00

Sean Banan 1,30
Youngblood 3,20

Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern 1,55
Lotta Engberg och Christer Sjögren 2,30

Melodifestivalen 2012 – Andra Chansen – Nyköping: Att kvalificera sig för final
Dynazty 1,80
Sean Banan 1,80
Andreas Johnson 2,35
Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern 2,35
Timoteij 4,75
Lotta Engberg och Christer Sjögren 5,50
Youngblood 7,00
Top Cats 8,50

Vem vinner Melodifestivalen 2012 ?
Loreen 1,45
Danny Saucedo 2,75
Lisa Miskovsky 15,00
Björn Ranelid feat. Sara Li 20,00
David Lindgren 20,00
Molly Sandén 20,00
Ulrik Munther 35,00
Dead by April 45,00
Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern 75,00
Andreas Johnson 100,0
Dynazty 100,00
Lotta Engberg och Christer Sjögren 125,00
Sean Banan 150,00
Timoteij 150,00
Top Cats 200,00
Youngblood 200,00

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 4,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com