UniCarriers erhåller IFOY Award 2015 för TERGO URS – Årets lagertruck

Den kombinerade smalgångs- och skjutstativtrucken Tergo URS imponerade på juryn med sin multifunktionalitet och sitt ergonomiskt, framtidsblickande koncept. För att citera juryn, "Med Tergo URS, kombinerar UniCarriers fördelarna med hög lagertäthet och minskade hanteringskrav, och sätter även ett riktmärke när det gäller ergonomisk design. Driftsegenskaperna är delikata och förutsägbara och möter dagens marknadskrav på effektivitet och ergonomi på ett unikt sätt."

"Priset visar att UniCarriers, inom en kort tid, har etablerat sig som en viktig leverantör på den europeiska marknaden för industritruckar. Våra truckar uppnådde utmärkta prestandavärden i IFOY’s tester, vilket visar att vi spelar i samma liga som marknadsledarna", kommenterar Thomas Wiklund, COO för UniCarriers Europe, utmärkelsen. Bolaget har fått uppleva seger redan från sin första deltagande i IFOY Award. I år var det tredje året som priset delades ut.

De 22 medlemmarna i expertjuryn såg i Tergo URS en skjutstativtruck med vridgafflar för användning i smala gångar. Trucken utmärkte sig i omfattande tester, där alla nominerade truckar bedömdes enligt olika kriterier, såsom innovationsvärde, teknik, design, ergonomi, säkerhet och hållbarhet. I sina testbetyg berömde juryn särskilt det banbrytande ergonomiska konceptet och den lättsamma manövreringen av Tergo URS. Trucken har den minsta vändradien i sin fordonsklass och ger användaren en bekväm arbetsplats med optimal sikt runtom. Dessutom, jämfört med föregående modell, har den nya funktioner för ökad produktivitet: eftersom gafflarna kan höjas när du kör minskar tiden i en cykel med cirka 17 procent. Juryn såg det också som övertygande att ha möjligheten att använda utrustningen såväl med sling- och skenstyrning som frigående.