Apohem väljer Unifaun och DeliveryCheckout för bästa möjliga leveransupplevelse

Apohem är ett snabbt växande nätapotek som ägs av Axfood och Novax. Under hösten 2020 kommer Apohem att öppna ett nytt lager i Årsta och i och med det även etablera nya processer och system för logistiken.

Apohem arbetar ständigt med att förbättra leveransupplevelsen för kunderna och som ett led i det har man valt att använda sig av Unifauns DeliveryCheckout. Funktionen ger Apohem möjlighet att utan kod lägga till och förändra leveransalternativ i kassan för ökad konvertering.

“För Apohem var det viktigt att hitta en lösning som gjorde det enkelt att lägga till och anpassa leveransalternativ på ett sätt som ytterligare förbättrar kundupplevelsen. Vi ser fram emot att börja arbeta med Unifauns DeliveryCheckout”, säger Gustav Hasselgren, VD på Apohem.

Unifaun DeliveryCheckout har under de senaste åren blivit en viktig pusselbit för hundratals nordiska e-handlare. I de flesta fall använder dessa e-handlare även Unifauns tjänster för print av paketetiketter, bokning av transportör samt spårning och avisering. Men i Apohems fall har hanteringen legat hos en tredjepartslogistiker med en annan bokningslösning. Trots det kan Unifaun DeliveryCheckout köras igång direkt. Produkten är flexibel och kan användas som en widget, genom API eller i Klarna checkout.

”Vi är oerhört glada över förtroendet från Apohem och tror starkt på gruppen bakom satsningen. Det är också oerhört kul att Apohem redan nu kör igång DeliveryCheckouten även om Unifaun inte levererar bokningslösningen, ännu. Det visar på flexibiliteten i vår produkt”, säger Fredrik Alfort ansvarig säljare på Unifaun.

Utöver Unifaun DeliveryCheckout kommer Apohem under hösten att börja använda Unifaun Online för digital hantering av alla leveranser samt Unifaun Analytics för att kunna få full kontroll på leveranskedjans alla delar vilket skapar förutsättningar för ständiga förbättringar.

KONTAKT:

Fredrik Alfort, Unifaun

Fredrik.alfort@unifaun.com

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 210 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen och Benelux.

www.unifaun.com