Kids Brand Store förbättrar leveransupplevelsen med Unifaun DeliveryCheckout

Kids Brand Store är Nordens största webbutik för barn- och ungdomsmode av välkända varumärken och har cirkulerat på många topplistor inom e-handeln. De startade år 2011 och finns nu både fysiskt i Sverige och på nätet i alla nordiska länder samt i Tyskland och Nederländerna.

Ett av Kids Brand Stores motton är att erbjuda snabba och säkra leveranser. För att försäkra sig om att kunderna får en optimal leveransupplevelse, har Kids Brand Store nu valt att implementera Unifaun DeliveryCheckout i alla sina kassor vilket ger kunderna möjlighet att göra det leveransval som passar bäst. Från beslutet att börja använda Unifaun DeliveryCheckout, till att den var tillgänglig för kunderna på samtliga länders webbsidor, tog det endast tre veckor.

”Det känns väldigt bra att nu kunna erbjuda våra kunder riktig leveransglädje i form av en enkel och smidig checkout med många leveransval. Precis som vi vet att våra kunder vill ha det. Vi är också mycket nöjda med den snabba och smidiga implementationen. Att vi kunde komma igång på endast ett par veckor var verkligen glädjande.” Ellinor Andersson, Operations Coordinator, Kids Brand Store

Kids Brand Store valde att byta till Unifaun DeliveryCheckout från en annan liknande widget eftersom den var smidigare och enklare att hantera. De kan nu snabbt erbjuda sina kunder nya leveransalternativ och enkelt själva lägga till, förändra och styra texter och budskap kring leveransalternativen i kassan.

”Vi är mycket glada över att kunna hjälpa Kids Brand Store att höja leveransupplevelsen med Unifaun DeliveryCheckout. Valfrihet i leveransvalen ökar konverteringen och är därmed en oerhörd konkurrensfördel. Vi är väldigt stolta över att få vara en del av Kids Brand Stores fortsatta framgångsresa.” Erik Meyer, ansvarig säljare, Unifaun

KONTAKT:
Unifaun:
Erik Meyer
erik.meyer@unifaun.com
+46732017828

Kids Brand Store:
Ellinor Andersson
ellinor@kidsbrandstore.se

• e-handel
  • ehandel
  • integration
  • transportörer
  • fraktdokument

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 210 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen och Benelux.

www.unifaun.com