Plantagen väljer Unifaun för leveranshantering och Delivery Checkout

Plantagens lösning inkluderar molnbaserade digitala lösningar för transportadministration – Unifaun Online Plus, en kassalösning för olika transportalternativ – Unifaun DeliveryCheckout samt API-integration med dess e-handelsplatform Salesforce Commerce Cloud och ERP-systemet M3. Dessutom är detta en komplex nordisk flerkanalslösning med både ”click and collect” och hemleverans, som också använder Plantagens omfattande butiksnätverk och nya e-handelslager för leveranser till kunder.

”Plantagen vill erbjuda sina kunder flexibla och säkra sätt att handla både i butik och online. Unifaun är en erfaren transporthanteringspartner med ett starkt nätverk av transportörer och – inte minst – innovativ kapacitet för att möta nya kundbehov på marknaden. Plantagen har inte bara valt Unifaun, vi har också redan omsatt våra lösningar i produktion och är mycket nöjda med både det snabba projektet och de utmärkta svarstiderna i ett stort nätverk av butiker i Norden”, säger Olav Fyldeng, IT-chef för Plantagen

Om Plantagen:

Plantagen är Nordens ledande företag i växtbranschen. Med mer än 130 butiker i Norge, Sverige och Finland fortsätter de att arbeta för sitt mål: att berika människors liv med växter. Plantagen har intäkter på över 4 miljarder norska kronor per år och 1 300 anställda som är ivriga växtentusiaster.

”Plantagen har nu implementerat Unifaun Online och Unifaun DeliveryCheckout-lösningen och erbjuder kunderna möjlighet att välja mellan olika operatörer som Best, PostNord, Bring, Posti och Dønn Grønn. Jag är verkligen stolt över att ett så stort och känt företag som Plantagen har valt att låta Unifaun hjälpa till att optimera köpupplevelsen genom att erbjuda ett antal olika leveransalternativ i Plantagens webbutik”, säger Alexander Hoff, regional försäljningschef på Unifaun.

KONTAKT:

Plantagen:

Olav Fyldeng, IT-chef

olav.fyldeng@plantasjen.no

Unifaun:

Alexander Hoff, regional säljchef

alexander.hoff@unifaun.com

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 210 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen och Benelux.

www.unifaun.com