Ny integration mellan WM3, Unifaun och Klarna!

För att underlätta och öka konkurrenskraften för alla användare av e-handelsplattformen WM3 har HL Design ingått ett samarbete med Unifaun och byggt en integration mellan WM3, Unifauns checkoutlösning Unifaun DeliveryCheckout, transportbokningssystemet Unifaun Online och Klarna KCO.

Med en integration synkroniseras systemen vilket underlättar det dagliga arbetet och sparar mycket arbetstid i och med att dubbelarbete och manuella fel elimineras. Ordrar i Unifaun Online kommer till exempel direkt in i WM3 och det går även att skriva ut transportdokument direkt i WM3.

”Med kopplingar mellan WM3, Unifaun och Klarna har vi byggt en integrationslösning som automatiserar processer som tidigare krävt manuell handpåläggning. Samtidigt skapar vi möjlighet för våra kunder att erbjuda sina kunder attraktiva fraktalternativ direkt i Checkout-flödet med ökad konverteringsgrad som följd. Jag är övertygad om att våra kunder både kommer öka sina intäkter och minska sina kostnader tack vare det här.” Säger Henrik Löwenadler, VD på HL Design

Moderna lösningar inom transport och logistik blir allt viktigare inom e-handel. En smidig logistikhantering för både webbshopen och kunderna ökar konkurrenskraften och effektiviserar verksamheten.

”Vi är väldigt glada att HL Design har byggt den här kopplingen mellan våra system och Klarna. Vi ser dagligen hur en integration underlättar för våra användare av Unifaun Online och att även erbjuda en integration till Unifaun DeliveryCheckout ligger väldigt mycket i tiden. Att få välja fraktalternativ i webbshopens kassa är något som alla kunder uppskattar.” Avslutar Tomi Pesonen, Partner Management, Unifaun

Unifaun

Tomi Pesonen, Partner Management
tomi.pesonen@unifaun.com

HL Design
Henrik Löwenadler, VD
henrik@hldesign.se

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 210 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen och Benelux.

www.unifaun.com