The Body Shop samlar sina butikstransporter i Memnon Networks TA-system

The Body Shop har nyligen samlat sina svenska butikers transporter i Memnon Networks TA-system Web-TA. För de enskilda butikerna innebär användningen av Web-TA att de enkelt kan boka och administrera sina transporter, och för The Body Shop centralt ger systemet överblick och kontroll.

Sammanlagt har ett 80-tal butiker nu möjlighet att boka sina transporter via systemet. Butikerna är samlade i Memnon Networks butikskoncept, vilket bland annat innebär att transportbokningarna är kopplade till ett och samma huvudkonto där butikerna fungerar som egna användare. Detta ger många fördelar för The Body Shop centralt som enkelt kan följa alla transporter i en enhetlig vy och för respektive butik som kan se allt de behöver för sina egna transporter. Kerstin Cederlöv är Supply Chain Coordinator på The Body Shop och ansvarar för affären:

“Genom att ha alla butikers transportbokningar samlade i ett och samma TA-system får vi överblick och kontroll på våra transporter, det ger stora fördelar i vår logistik. Det är dessutom väldigt smidigt att vi kan styra rättigheter för olika användare/butiker så att tjänsten och funktionerna anpassas efter vem som loggar in.”

Petteri Junttila är ansvarig säljare på Memnon Networks och säger:

“The Body Shop är ett spännande företag och det är väldigt roligt att jobba tillsammans med dem. Vi ser att vårt butikskoncept är mycket uppskattat, bland annat för att det är så enkelt att komma igång och börja arbeta med det. Implementationen för The Body Shop har gått väldigt smidigt och det är kul att se att de redan är igång och bokar sina sändningar i Web-Ta. Det är toppen att vi kan hjälpa The Body Shop att effektivisera sin logistikhantering.”

För mer information kontakta:
Petteri Junttila, Säljare – Memnon Networks
Telefon: +46 70 491 80 02

Kerstin Cederlöv, Supply Chain Coordinator – The Body Shop
Telefon: +46 70 839 76 42

The Body Shop är ett internationellt kosmetikaföretag som tillverkar och säljer naturligt inspirerade, etiskt framställda skönhetsprodukter. Dame Anita Roddick öppnade den första The Body Shop-butiken i Brighton på engelska sydkusten år 1976. Den första utländska franchisebutiken öppnades i Bryssel 1978 och året därpå slogs dörrarna upp till den första butiken i Sverige. Nu finns The Body Shop i 66 länder världen över, och besöks av 300 miljoner kunder årligen.
www.thebodyshop.se

• Frakt, transport

• fraktdokument
  • mjukvara
  • molntjänst
  • transport
  • transportköpare
  • the body shop
  • butikskoncept
  • transportbokning

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 75 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.
www.memnonnetworks.com