Unilever Food Solutions rekryterar landslagskock

Fredrik Juhlin är den senaste av namnkunniga kockar i Unilever Food Solutions kockteam. Fredrik är medlem i Svenska Kocklandslaget där han tillsammans med de andra representanterna har vunnit en rad medaljer både i VM och OS.

-När jag fick höra om Unilevers omfattande hållbarhetsprogram och hur man systematiskt arbetar för att få alla produkter hållbart producerade till år 2020 så fick jag en väldigt positiv bild av företaget. Unilever Food Solutions är ett stort företag som visar vägen för vad verklig hållbarhet är och det fick mig intresserad av att börja jobba för dem, säger Fredrik Juhlin.

Fredrik har tidigare arbetat på några av Stockholms främsta krogar såsom Hässelby Slott, Strand Hotell och Ulfsunda Slott. Men nu kommer han att arbeta som provkökskock för Unilever Food Solutions.

-­Som provkökskock kommer Fredrik att träffa och inspirera kollegor över hela landet. På så sätt får kockar, oavsett om de arbetar i skolkök, i vården eller på en lunch- eller kvällsrestaurang möjlighet att ta del av kunskaperna Fredrik bär med sig bland annat från Svenska Kocklandslaget, säger Maria Carlsson, Senior Marketing Manager på Unilever Food Solutions.

Om Unilever Food Solutions

Unilever Food Solutions är en av Sveriges största leverantörer av produkter till restauranger och storkök inom såväl privat som offentlig sektor. Produktsortimentet består av varumärkena Knorr, Milda, Lätta, Becel, Lipton, Crème Bonjour, Hellman´s, Carte d’Or, Garde d’Or, Maizena och Phase. Unilever Food Solutions ingår i Unilever Sweden.

Maria Carlsson

Presskontakt Senior Marketing Manager 0046 725 18 93 90