Nytt unikt konstgräs till Nya Parken, Norrköping

Vi är mycket glada över att Nya Parken, tidigare Norrköpings Idrottspark, hemmaarena för IFK Norrköping nu kan spela på vårt senaste konstgräs, MX.

I juni påbörjades installationen av konstgräs MX Trimension med 3 olika fiber samt en ny typ av ifyllnadsmaterial.

Se video från installationen här >>

”Efter ha spelat på flera typer av konstgräs, tyckte jag att Unisports konstgräs var det konstgräs som bäst uppfyllde kraven på spelegenskaper. Ett underlag med utmärkt bollrull och en naturlig känsla vid touch med bollen. Så snarlikt en riktig naturgräsplan som man kan komma. Helt klart det bästa konstgräs som jag varit på.”

Mathias Florén, försvarare i IFK Norrköping
(tidigare IF Elfsborg och holländska FC Groningen)

”Efter 5 år med konstgräs var det dags att byta ut den befintliga mattan på IFK Norrköpings hemmaarena, Nya Parken. Vi tog in anbud från 4 ledande leverantörer i Sverige och en från Holland. Efter noggrann utvärdering valde vi Unisports vävda konstgräs av typen MX Trimension. Vi har också valt den senaste typen av ifyllnadsmaterial för att nå optimala spelegenskaper samt som är miljövänligt. Tillsammans med ny bevattningsanläggning skapar vi en arena med det bästa underlaget för spel både på elitnivå och för breddidrott. Vid valet av leverantör var det, utöver produktens kvalitet, också viktigt för oss att göra affär med en stabil leverantör som anlitats av många arenor i Norden."

Göran Ekdahl
VD AB Norrköpings Idrottspark

Läs mer om vårt konstgräs MX här >>

För mer information om konstgräs för fotboll, klicka här >> eller kontakta Joachim Gabrielsson på 0418-76605 alt joachim.gabrielsson@unisport.com