Pressmeddelande -

Unisport och Adidas Padel erbjuder ett unikt helhetskoncept för padelanläggningar

Samarbetet med Adidas Padel innebär att Unisport nu kan erbjuda padelbanor med den senaste teknikens konstruktion, samt ett unikt helhetskoncept. Padelanläggningar och padelklubbar som väljer Adidas Padel Koncept kan erbjuda sina medlemmar det allra bästa inom padel, både gällande material och utbildning.

Vi har redan nu anläggningar i Sverige som under våren 2018 kommer att byggas med Adidas Padel Koncept. Mer information om dessa anläggningar kommer senare.

I konceptet ingår

• Adidas Padelbanor
  • Akademi med certifierade padeltränare
  • Hemsida
  • Bokningssystem
  • Adidas Network
  • Internationella tävlingar
  • Shop

En av Nordens största leverantörer

Unisport är en av Nordens största leverantörer av padel och erbjuder padelbanor i olika modeller anpassade för både utomhus- och inomhusbruk, samt stationära och mobila lösningar. Med lång erfarenhet och löpande utveckling kring kvalitet, utformning och design kan vi idag erbjuda marknadens bästa padelbanor speciellt anpassade för vårt nordiska klimat.

Fakta Padel

Padel eller padel tennis är en av de snabbast växande sporterna i världen och är en kombination av tennis och squash som med fördel kan spelas både inom- och utomhus.

Leverantör av padelbanor till World Padel Tour

I sommar mellan den 23-29 juli 2018 arrangeras World Padel Tour i Båstad. Unisport har fått förtroendet att vara leverantör av de mobila padelbanorna som kommer att sättas upp på Båstads tennisanläggning.

För mer information, var god kontakta:

Joachim Gabrielsson, Sales Director Unisport, Tel: 070-566 58 20, E-post: joachim.gabrielsson@unisport.com
Tom Johansson, Sales Padel. Tel: 072-452 10 68, E-post: tom.johansson@nisport.com
Tomas Jonasson, Marknadschef, Tel: 0722-37 61 50, E-post: tomas.jonasson@unisport.com

www.unisport.com

• Sport

Unisport bildades genom en sammanslagning av Unisport-Saltex Oy och Kerko Group Oy (Rantzows Sport). Vi har ca 300 anställda med en omsättning på 120 miljoner euro. Huvudkontoret ligger i Helsingfors. Företagen som är verksamma i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Lettland, Polen och Nederländerna kompletterar varandra produktmässigt och geografiskt.

Unisport är marknadsledande inom idrottsanläggningar i de nordiska länderna och ser tillväxtutsikter i norra Europa. Målet är att nå en betydande försäljningstillväxt och att bli en ledande nordeuropeisk helhetsleverantör vars koncept ger de bästa förutsättningarna för idrottare och åskådare.

Tomas Jonasson

Presskontakt Marketing Manager +46 (0)722 376150