Unit4 hjälper Liverpool John Moores University stärka sin forskning

Brittiska Liverpool John Moores University har valt att köpa in Unit4 Research Management för att få bättre struktur på sin forskning och hjälpa forskare att enklare söka anslag.

Universitetet kommer att använda Unit4 Research Costing & Pricing för att skapa exakta kostnadsberäkningar och lämpliga priser för forskning och utbytesprojekt. Lösningen kommer också att förbättra insynen för tillsynsmyndigheter, finansiärer och personal tack vare ett konsekvent sätt att hantera data med tydliga revisionsspår i ett gemensamt system.

Unit4s lösning kommer att hjälpa akademikerna att snabbt kvalificera forsknings- och utbytesprojekt, samt hjälpa dem med administration och rapportering så att de kan spendera mer tid på att leverera bra resultat, säger Peter Ashton, IT-chef på Liverpool John Moores University. Genom att arbeta på en enda plattform kommer samarbetet och effektiviteten också att förbättras, liksom vår förmåga att snabbt öka vårt forsknings- och kunskapsutbyte.

Unit4 kommer att implementera lösningen tillsammans med ett internt projektteam bestående av cirka 18 universitetsanställda från hela institutionen. Då Unit4 Research and Management gör det enklare för personalen att söka forskningsanslag kommer också tillgången till finansieringsmöjligheter att öka, vilket kommer att maximera institutionens räckvidd och förbättra undervisningen på universitetet.

För mer information läs bifogat pressmeddelande på engelska.

• unit4 research