Unit4 lanserar digital assistent för affärslösningar

Unit4 demonstrerar en ny digital assistent under företagets användarkonferens Connect i Amsterdam. Assistenten utvecklas med inspiration från hur konsumenter interagerar med teknik. Intelligenta rekommendationer hjälper användare att hantera komplicerade uppgifter och hjälper till vid mer repetitiva eller enkla uppgifter på ett snabbt och effektivt sätt.

Den digitala assistenten utför aktiviteter på egen hand genom att använda sig av mönsterigenkänning för att förstå användarbeteenden, kombinerat med information från en mängd olika källor. Detta inkluderar bland annat kategorisering av fakturor enligt olika riskprofiler och förifyllning av utläggsrapporter och tidrapporter baserat på historisk data.

Unit4s digitala assistent baseras på Unit4s People Platform Premium Edition, som är den tekniska plattformen för företagets lösningar. People Platform driver utvecklingen av självgående applikationer som gör att användare slipper repetitiva uppgifter och istället kan fokusera på andra viktigare uppgifter.

Några av nyckelfunktionerna i Unit4s People Platform är:

• Händelsestyrd arkitektur kombinerad med öppna API:er och möjligheter till integration som gör det möjligt för kunder och partners att bygga applikationer och processer på Unit4s lösningar.
  • Ett enda samlat arbetsflöde som gör att data och processer flyter in på ett smidigt sätt via applikationen in i Unit4s system.
  • Tillgång till funktioner via Microsoft Azure PaaS som gör det möjligt för kunder att nyttja skalbara affärsfunktioner och tillgång till bland annat förutseende analys, maskininlärning, analys av händelseströmmar och komplex händelsebearbetning.
  • Skapande av samlad information genom att kombinera affärsdata med relevant ostrukturerad information från Office 365, Office Delve, e-post, kalender, Yammer, med mera.

– Självgående mjukvara gör det möjligt för användare att arbeta mer effektivt, säger Jeremias Jansson, Nordenchef på Unit4. Det är en spännande tid för utvecklingen av affärsmjukvara och för användare av affärssystem – vi utvecklar och återuppfinner ERP-lösningar på ett sätt som förenklar livet för dem som har som mest användning för lösningarna.

Unit4s People Platform Premium Edition är tillgänglig idag och Unit4s Digital Assistant kommer att bli tillgänglig under 2017.

• affärssystem
  • it-lösningar