Unit4 lanserar Business World On!

• Ny generation av affärslösningar i molnet utvecklade för tjänsteföretag
  • Branschanpassade lösningar för bättre differentiering
  • Första affärslösningarna tillgängliga via mobilapp

Unit4 genomför idag sin största lansering någonsin när man presenterar Unit4 Business World On! Det är en ny generation molnbaserade affärssystem som också inkluderar branschanpassade lösningar som Professional Services Automation och Student Management.

I dagens snabba digitala utveckling behöver tjänsteföretag mer än någonsin stötta sina anställda till att bli mer produktiva. Business World On! är utvecklad för att hantera ett företags samtliga processer, för såväl tjänsteföretag, utbildningssektorn, icke vinstgivande företag samt den offentliga sektorn. Lösningarna har utvecklats för att hjälpa företag att förnya sig genom nya strategier och nya sätt att hantera såväl möjligheter och utmaningar.

Ökar produktivitet och enkel att använda
Business World On! hjälper företag att bli mer produktiva genom sina självdrivande affärslösningar som befriar användare från repetitiva uppgifter och hjälper dem att fokusera på viktigare uppgifter. Den hjälper också företag att arbeta inte bara mer effektivt utan också mer flexibelt tack vare att alla funktioner är tillgängliga via en mobilapp. Lösningen är såväl intuitiv som enkel att använda.

Nya bransch- och kundanpassade lösningar
Unit4s nya Digital Assistant är byggd på Unit4s People Platform Premium Edition, som är den tekniska plattformen för företagets lösningar. Plattformen bygger på Unit4:s Self-Driving ERP, en teknik med ”självdrivande” funktioner baserade på förutseende, händelsestyrd och mönsterigenkännande teknik.

People Platform Premium Edition har fått avancerade möjligheter till integration mot olika system och egen apputveckling via ett integrationslager så att både kunder och partners kan bygga applikationer och processer baserat på Unit4s applikationer. Ett enhetligt arbetsflöde gör det möjligt för applikationer att arbeta tillsammans för att stötta processer som sträcker sig mellan såväl olika partners som olika avdelningar på företaget.

– Vi omdefinierar vad affärslösningar för företag är, genom att fokusera på såväl branschspecifika behov som de användare som ska arbeta i systemen, säger Jeremias Jansson, Nordenchef på Unit4. De nya lösningarna kommer att göra det enklare för företag att använda systemen samtidigt som de är mer flexibla och lättillgängliga tack vare att de är mobilanpassade.

Business World On! kommer att vara tillgänglig från och med den 2 maj 2016 och är enkel att gradvis migrera till från egna system på egen hårdvara till helt molnbaserade lösningar.

• business world on!
  • jeremias jansson