KITOK hyllar EPA-traktorn på ny singel - med Youtube-stjärnan Radloff i 30 km/h

KITOK hyllar EPA-traktorn på ny singel - med Youtube-stjärnan Radloff i 30 km/h

Kitok har tillsammans med Radloff (känd från humorgruppen och Youtube-fenomenet Småstadsliv) skapat en dänga som slår ett slag för EPA-kidsen. "EPA-traktor" (United Stage) följs av en musikvideo inspelad på ett flygfält med 65 EPA-traktorer. I 30 km/h.

"Cruisar i sommarnatten / Vi äger vägarna”

LYSSNA på KITOK: EPA-traktor (feat. Radloff)

Se videon.

Rapparen Kitok slog igenom stort med hitten ”Paradise Jokkmokk”. Ett anthem för småstäder och glesbygd som stolt vågade utropa periferi till paradis. Nu är han tillbaka med en uppföljare på samma tema. Fast där genombrottet bar på ett nostalgiskt skimmer av barndomens somrar är det nu dags för en slagdänga som är här och nu.

Om någon frågar sig var dagens unga subkultur finns ute i landet är svaret enkelt. Att köra EPA-traktor är en folkrörelse. En baktalad och ifrågasatt livsstil av vuxenvärlden. En älskad känsla av frihet och sammanhållning för de unga.

Nu är ”Epa-traktor” också en låt.
En låt som osar sommar och frihet.
Kärlek och uppror. Och en rejäl dos kaxig humor.

”Kalla oss för jävla ungar / Men vi är vägens kungar”

Pontus Sillrén, manager

United Stage är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister.