Nils-Pontus

Nils-Pontus (GAMMAL) går solo - en första sommarsingel ute idag

Linköping är världens mittpunkt och Nils-Pontus strålar av popmusik. Småstadskillen som gav sig ut på en resa där drömmar slog in och solen alltid stod högt på himlen.

Nils-Pontus debut heter ”Mamma” (EMI Sweden/Universal Music) och från det distinkta pianointrot drar han in oss i ett fotografi fullt av klara färger. Historier om en tid för inte så länge sedan, om drömmarna och framtiden. Pop på svenska som lyfter oss och påminner om att, vad som än händer, alltid ha fötterna stadigt på jorden.

Precis som mamma sa.

Lyssna på "Mamma"

Singeln är det första smakprovet från Nils-Pontus som soloartist, tidigare har han släppt flera låtar och haft stora framgångar med gruppen GAMMAL som han har tillsammans med Peg Parnevik.

– Låten Mamma handlar om det klassiskt röriga och alldeles underbara tonårslivet. Man är upp och ner och överallt men har ändå sitt ankare i familjen. Ångesten blandas med glädje och äventyr. Det är så livet i småstaden alltid varit för mig, säger Nils-Pontus om låten.

Sanna Brandelius, manager
sanna@unitedstage.se

United Stage är Skandinaviens ledande turnéproducent och bokningsagentur för artister.