Servera satsar på att förbättra och förenkla transportadministrationen

Servera har nyligen ingått en överenskommelse med företaget UnitedLog om att implementera en IT-lösning som kommer förenkla det administriva arbetet kring Serveras alla transporter ut till kund.

Arbetet är just nu under utrullning och implementering hos Servera och förväntas gå i full drift fr o m Januari 2011.

Servera är Sveriges ledande grossistföretag för mat, dryck och utrustning till restauranger och storkök med affärsidén att erbjuda den professionella måltidsmarknaden ett komplett sortiment av varor. Servera har ca 1 597 anställda och omsätter SEK 7 303 miljoner.

För mer information, v.v. besök www.servera.se

• carl erik sars
  • kontrolltorn
  • logistik
  • supply chain management

UnitedLog är Nordens ledande Suppl Chain företag och arbetar med att utveckla  och strömlinjeforma sina kunders  globala flöden av varor, information ochkapital. UnitedLog erbjuder konsulttjänster inom finans  och SCM, mjukvaror för kontrolltorn  samt outsourcade logistiktjänster. UnitedLog har 12 kontor på 3 kontinenter och omsätter ca SEK  250 miljoner.

För mer information, v.v. besök www.unitedlog.se