HANNA FERM – ”OM JAG INTE KAN LEVA MED DIG VARFÖR DÖR JAG DÅ UTAN DIG”

HANNA FERM – ”OM JAG INTE KAN LEVA MED DIG VARFÖR DÖR JAG DÅ UTAN DIG”

Hanna Ferm debuterade på svenska med låten “För Evigt” år 2021 och tog därmed en självklar plats på den svenska popscenen. Därefter följde hon upp med låtar som “Håller In Håller Ut” och “Välkommen Åter” och hösten 2022 släpptes debut-EP:n. I höstas medverkade Hanna tillsammans med Seinabo Sey, Hov1, Veronica Maggio och flera andra artister på en hyllnings-EP till Håkan Hellström, samarbetet gjordes tillsammans med Spotify och Hanna fick äran att tolka Hellströms låt ”Valborg”. Den 5 april släpps nya singeln ”Om Jag Inte Kan Leva Med Dig Varför Dör Jag Då Utan Dig” som Hanna har skrivit tillsammans med David Björk, Maria Smith och Louise Lennartsson.

- Det är en gitarrdriven sommarluktade poplåt som beskriver avslutet på den där relationen som är fördärvad sen länge, som man ändå inte tycks kunna släppa taget om, säger Hanna Ferm om nya singeln.