Bild av: Grant Spanier

ALESSO OCH ZARA LARSSON SLÄPPER SINGELN OCH MUSIKVIDEON TILL "WORDS"

Idag den 22a april släpper två av Sveriges största artister Alesso och Zara Larsson singeln "Words" genom Astralwerks.

Utöver ett onekligt triumferande samarbete mellan de svenska artisterna, är "Words" skriven av  de globala superstjärnorna Karen Poole (Kylie Minogue) och BRIT pristagaren Becky Hill. Låten kombinerar Alessos dynamiska ljudbild med ett magnetiskt sångframträdande från Zara. Med svindlande men noggrant arrangerade och lagrade beats, når den högenergiska låten en ny intensitet när Zara erkänner en rädsla i att vara sårbar i kärleken som hörs i texten "I got the words "I love you" sitting on the tip of my tongue" i refrängen. Med glansiga hooks och otyglade känslor, är "Words" en hyllning till att äga din rädsla och följa ditt hjärta.

Alesso spelar i sommar på Lollapalooza i Stockholm, där vi förväntar oss att kunna lyssna på denna hit live.

Kategorier

Shanta Afroze