Astrid S ute med andra albumet "JOYRIDE"

Astrid S ute med andra albumet "JOYRIDE"

Norska popstjärnan Astrid S fortsätter att bevisa att hon är en artist på toppen av sin karriär med andra albumet "Joyride" som är ute idag den 24 maj.

Det andra albumet Joyride tar oss tillbaka till där allt började. Tanken av att ha återkommande bilreferenser som ram för albumet föddes ur Astrids barndomsminnen och de många bilresorna genom den norska landsbygden med hennes pappa under uppväxten. De lyssnade på band som The Killers, Fleetwood Mac, Coldplay och HAIM - tidiga musikaliska influenser som återspeglas genom det nya albumet.

"Bitarna föll på plats efter att jag skrev den första låten, Joyride. Det är ett roadtrip-album och en hyllning till barndomsminnen och alla timmar i bilen med pappa." säger Astrid.

Albumet innehåller de tidigare släppta singlarna 'Two Hands', 'First To Go', 'Oh Emma' och 'Hot Fever Dream'.

Astrid jämför processen av att skriva det nya albumet med speed dating. Hon har tagit sig ur det som känns bekvämt och hoppat in i sessions med många olika producenter, inklusive JT Daly (K. Flay, Benson Boone, PVRIS), Oliver Lundström (Carly Rae-Jepsen, Dagny) och Matias Téllez (Girl in Red, Sondre Lerche, Maisie Peters). Hon har tagit sig an ett mer analogt sound med inslag av country, indie och rock utan att kompromissa med Astrids obestridliga popstil.

"Vi jobbade mer lekfullt i studion. Vissa låtar skapades efter impulsiva jam sessions."

Textmässigt har Astrid hittat ny energi i sitt låtskrivande och är mer lekfull än någonsin. Bilmetaforer finns i överflöd och vi glider runt till berättelser om förälskelse, känslor av frihet, hjärtesorg, lust och avslutade vänskapsrelationer. Vi stannar till vid bensinstationen för lite avslappnat linedance. Det finns en stark känsla av att den här skivan, och Astrid själv, självsäkert leker med popgenren och tar ansvar för sitt eget öde. Det är en joyride och Astrid sitter bekvämt vid ratten.

Shanta Afroze

Presskontakt PR Manager International