Drake

DRAKE SLÄPPER SITT EFTERLÄNGTADE ALBUM "CERTIFIED LOVER BOY"

DRAKE – CERTIFIED LOVER BOY
Album – Certified Lover Boy – Releasedatum: 3 september
Republic Records/OVO Sound/Universal Music

Idag den 3 september är äntligen Drake tillbaka med sitt nya album ”Certified Lover Boy”. Det 21-spåriga albumet innehåller samarbeten med Travis Scott, Jay-Z, Rick Ross, Lil Wayne, Kid Cudi, Future, Young Thug, 21 Savage m.fl. ”Certified Lover Boy” är Drakes sjätte studioalbum och det första sedan 2018-års succé ”Scorpion”.

Förra veckan visades ett kryptiskt meddelande i amerikanska sportkanalen ESPN:s program Sport Center med texten ”CLB September 3”. Det tog inte många sekunder förrän fans förstod vad som är på gång, skulle äntligen ”Certified Lover Boy” komma!? Strax efter filmen avslöjade även Drake albumomslaget (designad av Damien Hirst) och internet har sedan dess exploderat med memes.

2021 är Drakes år. Efter att ha släppt ep:n ”Scary Hours 2”, blivit utsedd till årtiondets artist av Billboard är det nu dags. Världen, här är ”Certified Lover Boy”:

Låtlista:

19. IMY2 ft. Kid Cudi
  20. Fucking Fans
  21. The Remorse

Från och med idag finns ”Certified Lover Boy” på alla digitala plattformar.