JOIN THE RIOT'S NYA SINGEL HÖRS I ABSOLUT VODKA'S GLOBALA PRIDEKAMPANJ

JOIN THE RIOT'S NYA SINGEL HÖRS I ABSOLUT VODKA'S GLOBALA PRIDEKAMPANJ

Nu är Stockholmsbandet Join The Riot äntligen tillbaka med singeln ”Betty Love”, som de själva kallar för en barrock-discodänga i klassiskt Join The Riot manér. Singeln har en stor synk i Absolut Vodkas globala Absolut Rainbow Pride-kampanj, och släpps idag den 13 maj inför den globala Pride-månaden i juni.

LYSSNA PÅ "BETTY LOVE"

Join The Riot består av vännerna Henrik Ljungqvist (sång), Jonas Engdahl (bas), Simon Santunione (trummor), Andre Sund (gitarr) och Patrik Berg-Almkvisth (keys) som träffades i skolan och började skriva musik tillsammans. Resultatet blev infektiös, melodisk drömpop inspirerad av deras barndomsidoler Phoenix, Coldplay och Empire Of The Sun.

Sedan starten 2013 har indiebandet lyckats med att släppa ett album, två EPs och ett flertal singlar som tagit dem ut på de största festivalscenerna i Kina till placeringar i COMVIQ- och Volkswagen-reklamer, HBO-serier (Silicon Valley) och Hollywoodfilmer (Dave McCary's "Brigsby Bear").

Kreativiteten har varit nyckeln för bandet som ständigt vill utmana gränser för hur musiken görs och släpps. Deras debut-EP släpptes på världens största USB-surfbräda och debutalbumet ”A Glass Cage Of Emotions” spelades in under en månads intensivt arbete i ett skylfönster på Scandic Malmen i Stockholm.

"Betty Love" släpps idag den 13 maj.