JUNG & Eva Dahlgren. Credit: Jonathan Perlmann

JUNG SLÄPPER SINGELN "AFTERLIFE" MED EVA DAHLGREN OCH OFFENTLIGGÖR ALBUM

Idag fredag den 12 april släpper JUNG singeln ”Afterlife” med ingen mindre än ikonen Eva Dahlgren. En smäktande, intim och naken ballad som sätter ton på rädslan av att bli lämnad av den man älskar. På ”Afterlife” har duon samarbetat Davide Rossi (Coldplay, Alicia Keys, U2) som har arrangerat stråkarna. Låten är producerad tillsammans med Madelene Eliasson (Miriam Bryant, Tityo m.fl.). Den 3 maj släpper JUNG sitt tredje album ”The Kids Are Still Awake”.

Lyssna på "Afterlife" HÄR

– I den avslutande delen av ”Afterlife” ville vi ha en änglalik känsla som tar en vidare till nästa fas av låten. ”Ängeln i rummet” har alltid varit Eva Dahlgren, men det kändes ouppnåeligt att ens fråga om hon ville lyssna på låten, så när hon sa att hon ville ta en kaffe i studion blev vi eld och lågar. Resten är så kallad historia. Eva är en av dom mest inflytelserika ikonerna inom svensk musikhistoria och det är en oerhörd ära att få dela den här låten med henne berättar bröderna Tom och Henrik Ljungqvist.

Den 3 maj släpper JUNG sitt tredje album ”The Kids Are Still Awake”.
– Våra kaosigaste år sammanfattat på 43 minuter av ljuv harmoni berättar Tom och Henrik.
Vi har redan hört smakprov från bland annat fjolårshiten ”Something Beautiful” som släpptes i juni 2023. Efter singlarna ”Something Beautiful” och sensommarpärlan ”Wolf Cries” åkte de ut på en stor Sverigeturné som avslutades på ett fullsatt Cirkus i Stockholm. Nu är de nyss hemkomna från en Europaturné med norska Dagny

Sedan 2018 har bandet JUNG, bestående av bröderna Henrik och Tom Ljungqvist, släppt musik som genererat över 174 miljoner streams. Med ett guldsäljande debutalbum, platinacertifierade singlar, utsåld turnéer, topp 10 på radiolistan har JUNG positionerat sig som ett av Sveriges starkaste popband.