LANCELOT SLÄPPER NYA SINGELN - "SÄG VAD DU VILL"

LANCELOT SLÄPPER NYA SINGELN - "SÄG VAD DU VILL"

Lancelot är tillbaka med den nya singeln ”Säg vad du vill”, vilket blir hans femte alster sedan solo-debuten i november.
Nu är han tillbaka där det började soundmässigt, återigen med Christian Persson & Gustaf Holter vid producentrodret. Tillsammans har de skapat en rockig låt som med en drivig basgång och rivigt gitarriff som ackompanjerar Lancelots spröda röst på ett dynamiskt och balanserat sätt.

Låtidén kom till när jag promenerade en solig morgon och reflekterade över att jag bryr mig för mycket om vad andra tycker och tänker i stället för att ta reda på vad jag själv känner och vill. Jag har under större del av mitt liv försökt passa in, spelat roller och varit på vissa sätt som jag har trott att andra vill att ska vara på. Det är slut på det nu och jag lär känna mig själv på ett helt annat sätt och upptäcker nya saker hela tiden. Så det är i princip det låten handlar låten om - att bygga upp sin självkänsla, säger Lancelot.

Lyssna på "Säg vad du vill"