MOHELÁ TILLBAKA MED SINGELN ”ALDRIG” - RELEASE 13 MAJ

MOHELÁ TILLBAKA MED SINGELN ”ALDRIG” - RELEASE 13 MAJ

Mohelá, artisten bakom jättehiten ”Lotta & Sanna” är tillbaka med uppföljaren ”Aldrig”. På ”Aldrig” berör han ämnen som avundsjuka, att hålla sig fokuserad och jakten pengar, allt levererat med humoristiska ordlekar och punchlines. Låten är producerad av Pablo ElGato & SWRD som även producerade ”Lotta & Sanna” och innehåller en tolkning av den ikoniska visslingen från kents ”Dom Andra”, som adderar en perfekt touch till låten.

Mohelás debutsingel ”Lotta & Sanna” exploderade i slutet av November och blev snabbt en hit med sin catchiga refräng och humoristiska rader. Låten klättrade ända till plats #2 på topplistan, mitt under julruschen, och motbevisade en gammal ”sanning” i branschen om att det inte går att konkurrera med julmusiken under denna tid. Plötsligt undrade alla vem den dittills okände rapparen från södra Stockholm var. Singeln följdes upp av en remix som gästades av inga mindre än ADAAM, Dani M och Dizzy.

Nu är Mohelá tillbaka med sin andra singel ”Aldrig” där han berör ämnen som avundsjuka, att hålla sig fokuserad och jakten på pengar, allt levererat med träffsäkra punchlines och humorn som vi känner igen från ”Lotta & Sanna”.

”Aldrig” är liksom ”Lotta & Sanna” producerad av producentduon PabloElGato & SWRD och innehåller en tolkning av den ikoniska visslingen från kents odödliga singel ”Dom Andra”. Mohelá och hans producenter förvaltar på ett snyggt sätt, och med ett svenskt perspektiv, traditionen inom hiphop att skapa något nytt från gamla hits. Ett arbetssätt som alltid funnits inom hiphop men som fått ny revival på senare år med hits från bl.a artister som Dave, A1 x J1, Jack Harlow, SoolKing m.fl som resultat.

Lyssna här!