SVENSKA MOTOCROSSÅKAREN THOM JOHANSSON ANSLUTER SIG TILL NITRO CIRCUS VÄRLDSREKORDFÖRSÖK I LONDON O2 ARENA

Motocrossåkaren Thom Johansson från Nynäshamn blir den andra svensken som ansluter sig till morgondagens Nitro Circus världsrekordförsök i London O2 Arena. 18 motocrossatleter från hela världen samlas för att simultant och i farligt tät formation genomföra en backflip på motorcykel.

Thom Johansson är en stilåkare från Nynäshamn som har vunnit den stora klassen i den prestigefyllda tävlingen Sweetspot Rising Stars två år i rad. Han tar plats bredvid Fredrik "Frog" Berggren och därmed är 2 av 18 åkare från Sverige i Travis Pastranas Nitro Circus O2 Arena världsrekordshow.

Världsrekordförsöket kommer att livesändas den 28/2 med start 20.15 till över 500 biografer runt om i världen och Nitro Circus-fans kan se det här unika eventet live i följande svenska städer: Borgholm, Boxholm, Filipstad, Gideå, Göteborg, Lindesberg, Lycksele, Motala, Norrköping, Oskarshamn, Skene, Stockholm, Svalöv, Tranemo, Trelleborg, Tumba, Varberg, Skoghall, Skövde, Skene, Smålandsstenar, Söråker, Kilafors, Kumla, Åsele, Ånge och Åkersberga.

BOKA BILJETTER HÄR FÖR ATT SE VÄRLDSREKORDFÖRSÖKET LIVE FÖLJT AV FILMEN NITRO CIRCUS: THE MOVIE 3D.

För information angående livesändningen och filmen:
Anna K Hagnefur, Universal Pictures Nordic, pressmaterial
annakarolina.hagnefur@nbcuni.com, 0736 56 77 32

För information och kontakt med biograferna som livesänder:
Daniel Söderberg, Folkets Hus och Parker, kommunikatör
Daniel.soderberg@fhp.nu, 0707 15 43 51