UNIVERSAL PICTURES NORDIC NYHETER PÅ BLU-RAY™ & DVD I NOVEMBER & DECEMBER

I november så presenterar vi Judd Apatow producerade The Five-Year Engagement, boxnings-dokumentären Klitschko och britt-sci-fi-rysaren Storage 24. Vi släpper också fem 3D-titlar på Blu-ray och två nya Pokémon-filmer. I slutet på december släpper vi The Bourne Legacy samt The Complete Bourne Collection som innehåller alla fyra filmerna.

KLITSCHKO

En fängslande dokumentär i samma känslofyllda anda som Senna, om boxarbröderna och världsmästarna Vitali and Wladimir Klitschkos resa från barndomens Ukraina till boxningens världselit. Sebastian Dehnhardt presenterar ett intimt, oförglömligt och fascinerade porträtt av två bröder och två exceptionella atleter.

THE FIVE-YEAR ENGAGEMENT

Producenten bakom Bridesmaids och regissören bakom Forgetting Sarah Marshall är tillbaka med en romantisk komedi som tar vid där de flesta andra slutar... I den varma och skrattfyllda The Five-Year Engagement spelar Jason Segel (The Muppets) och Emily Blunt (The Devil Wears Prada) paret som har stora svårigheter att ta sig fram till altaret. Karriärplaner, påtryckningar från familjen och en mängd andra hinder står i vägen för det perfekta bröllopet, och frågan är om förhållandet kommer att klara den ständigt förlängda förlovningen.

STORAGE 24

Kaos råder i London. Ett militärt fraktplan har kraschlandat och det hemligstämplade innehållet spridits över staden. Charlie (Noel Clarke) och Shelley (Antonia Campbell-Hughes), som är på Storage 24 tillsammans med sina bästa vänner Mark (Colin O'Donoghue) och Nikki (Laura Haddock) för att dela upp sina ägodelar mellan sig efter att de gjort slut, är totalt ovetande om det undantagstillstånd som råder i London. Plötsligt stängs strömmen av. De är fångade i en labyrint av oändliga gångar och ett okänt rovdjur jagar dem, en efter en. Hur tar man sig ut från ett ställe som är byggt för att hålla saker inlåsta?

POKÉMON WHITE: VICTINI & ZEKROM / POKÉMON BLACK: VICTINI & RESHIRAM

När Ash och hans vänner deltar i en tävling i staden Eindoak träffar de den mytomspunne Pokémon Victini som blir deras vän. Men det som inte får inträffa händer när vandraren Damon tillfångatar Victini för att utnyttja honom i sina onda planer! Kan Ash bli en riktig hjälte och få hjälp av legenden Reshiram - eller Zekrom - för att rädda Victini och staden Eindoak? Två legender ... och två versioner av berättelsen! Se båda två i Pokémon the Movie: Black – Victini och Reshiram och Pokémon the Movie: White – Victini och Zekrom!

PÅ DVD 21 NOVEMBER

3D FILMER PÅ BLU-RAY OCH DVD 21 NOVEMBER

Dinosaurs of Patagonia. Legends of Flight. Arabia. Rescue. Coral Reef.

THE BOURNE LEGACY

Manusskaparen av Bourne-filmerna, Tony Gilroy, är nu tillbaka i regissörsstolen i detta nya kapitel av den actionfyllda Bourne-serien. I The Bourne Legacy får vi möta den nye hjälten Aaron Cross (Jeremy Renner), vars liv står på spel på grund av händelser i de första tre filmerna. Förutom Renner debuterar även Rachel Weisz och Edward Norton i den nya Bournefilmen medan Albert Finney, Joan Allen, David Strathairn och Scott Glenn är tillbaka i sina tidigare roller.

PÅ DVD OCH BLU-RAY 28 DECEMBER

Den 28 DECEMBER släpper vi även THE COMPLETE BOURNE MOVIE COLLECTION som innehåller alla fyra filmerna.

För mer information om dessa titlar, recensionsexemplar, bilder eller annat material:

Anna K Hagnefur, PR Manager, Universal Pictures Nordic

annakarolina.hagnefur@nbcuni.com 08 629 68 96 eller 0736 567732