Hur funkar det? – VA- och VVS-branschens mest nervkittlande kunskapsspel

I utbildningssyfte har Uponor tagit fram branschens mest nervkittlande kunskapsspel: "Hur funkar det?". Nu gäller det att hålla ordning på fakta och ha fingrarna i styr. Det här är frågespelet där kyla och balans smäller lika högt som kunskap och slutledningsförmåga.

Ett sällskapsspel med fokus på VA- och VVS-branschen blandat med allmänna frågor om värme och vatten för hem och samhälle. Det går lika bra att spela spelet med kollegorna som med familjen. Ett roligt sätt att förena nytta med nöje och därigenom höja och bredda din kunskapsnivå. För många felaktiga svar och ditt eget torn av Q&E-ringar* rasar och du är ute ur leken.

Uponor använder spelet under kundaktiviteter och i sitt utbildningsprogram Uponor Academy som finns till för dig som vill ha mer kunskap inom ett eller flera områden där Uponor verkar.

Mer info om hur du breddar din kunskap inom VA och VVS finns på www.uponoracademy.se där du också kan anmäla dig för utbildning.

*Så funkar det: Q&E (Quick & Easy). Wirsbo-PEX materialets inbyggda "minne" har gjort det möjligt för Uponor att utveckla en patenterad kopplingsteknologi. Kopplingen ansluts genom att ett verktyg expanderar rörets ände tillsammans med en Q&E-ring. Kopplingens nippel skjuts sedan in i röret. Det inbyggda minnet gör att röret tillsammans med ringen återgår till sin ursprungliga form och bildar en hållfast anslutning.