Volontärer sökes till UEFA Dam-EM 2013!

Med start imorgon, den 1 februari, går det att ansöka om att vara volontär under UEFA Dam-EM i sommar. Volontäruppdragen kommer att vara många och spännande. Bland annat kommer det att behövas personer som jobbar med gästservice, ackreditering, media, och transport. Volontärerna kommer främst att jobba på arenan och på FanZone mitt i staden.

Den som ansöker måste vara född 1996 eller tidigare och för personer under 18 år behövs målsmans samtycke. I ansökan anger man vilken stad man vill vara volontär i. Förutom i Linköping-Norrköping spelas UEFA Dam-EM i Växjö, Göteborg, Halmstad, Kalmar och Solna. Alla volontärer som antas kommer att få genomgå en volontärutbildning. Sedan väntar en sommar de sent kommer att glömma!

Gruppmatcherna spelas i Linköping och Norrköping 12, 15 och 18 juli. Kvartsfinalen spelas i Linköping 22 juli och semifinalen i Norrköping 24 juli.

För mer information, kontakta Caroline Ekman, volontäransvarig UEFA Dam-EM,  Norrköping – Linköping telefon 070-64 318 19

Mer information om att bli volontär:

Biljettinformation: